Preskočiť na hlavný obsah

Taliansko 2012 - 2. deň - Benátky

Na druhý deň bol plán jasný: auto necháme na parkovisku a my pôjdeme vlakom do Benátok. Našťastie vlaková stanica bola neďaleko, tak to bol ideálny plán. Na recepcii sme si kúpili lístky na vlak, dali sme si raňajky a hybaj na vlak. Ešte cez interrnet som našiel vlakovú stanicu, ktorá bola asi 500 m od hotela, až neskôr sme zistili, že je tam ešte jedna stanica, ktorá je asi 300 m od hotela, ale to nevadí. Nasadli sme a tešili sme sa na Benátky. Po ceste som sledoval, že tento kraj je naozaj dom vedľa domu, žiadne veľké role. Vtedy ma aj napadlo, že som niekde na internete čítal, že táto oblasť je považovaná za jedno mesto.

Vstup do mesta

Po asi 40 minútach sme dorazili do Benátok. Bola krásna čistá obloha, teplota niekde pri 20 stupňoch, ideálne počasie. Mal som pripravenú mapku s plánom kade pôjdeme, takže cesta bola jasná. Ako prvý sme zbadali Grand Canal a na ňom zastávku mestskej lodnej dopravy. Začalo sa fotenie.

Vošli sme do uličiek a snažil som sa ísť podľa mojej mapky. Aj sa mi to darilo. Prechádzali sme popri malebných kanáloch s mostíkmi a loďkami. Jediný problém bol smrad, čistá žumpa. Voda bola kalná, špinavá, odpudzujúca. Do tejto vody by so teda ruku nedal.

Každý dom bol najprv iný, niečím výnimočný. Alebo mal pekné okenice, alebo balkóniky, alebo stĺpiky, alebo farby, no jednoducho stále sa bolo na čo pozerať. Úzke uličky s povešaným prádlom na šnúrach vo výške, kamenné chodníky, no jednoducho také, ako sme si to predstavovali. Prešli sme okolo prvých zaujímavostí, fotili sme a užívali si romantickú prechádzku v Benátkach.

Južná časť

Dorazili sme až na okraj centra Benátok, až k prieplavu, kde sme stretli obrovskú výletnú loď. Takže mali sme taký malý zážitok aj z tohoto. Breh mora však už bol iný. Rástli tu obrovské trsy rias a v diaľke bolo vidieť ako sa stretáva Benátska voda s morskou. Až tu bolo vidieť ten obrovský rozdiel. Pokračovali sme ďalej po brehu. Zasa nejaké tie kostolíky uličky a domy.

Došli sme až na koniec dolného ostrova, kde sa nachádzala obrovská bazilika. Vnútro bolo pôsobivé, zasa o kus väčší priestor. Slovenské a české kostoly nám začali pripadať ako slabé odvary tých talianských. Mohutný priestor vo vnútri, pôsobivé presvetlenie slnečným svetlom a dokonalá výzdoba, tak to vyzeralo dnu. Pri ceste von sme stretli akúsi žobráčku, ktorá od nás vyžadovala peniaze za to, že sme vo vnútri fotili. Pritom nič také sme tam napísané nevideli. Bral som to vtedy tak, že sa nás snaží napáliť a spravil som dobre, neskoršie skúsenosti to potvrdili.

Vyšli sme von a pokochali sa pohľadom na gondoly aj so spievajúcimi gondoliermi. Prišiel aj dopravca UPS, samozrejme na lodi so znakom tejto spoločnosti. Všetko bolo také iné, benátske. Mestská doprava boli lode, taxíky boli lode, cesty tam neexistujú.

Centrum

Vybrali sme sa ďalej, smerom na námestie San Marco. Už sme začali blúdiť v uličkách. Ale ešte sme trafili na jeden z troch mostov cez Grand Canal. Prešli sme teda na hlavný ostrov. Turistov tu už bolo viac, blížili sme sa k centru. Keď sme vstúpili na námestie San Marco, tak prvé, čo som si všimol, boli dve dlhočizné budovy so stĺporadím. A v pozadí sa týčila bazilika a vedľa nej hlavná veža. Impozantný pohľad, ktorý stál za to. Námestie bolo plné ľudí, väčšina z nich stála v radoch na atrakcie, tak im treba, toto nebolo nič pre nás. My sme si išli sadnúť na schodíky k vode. Ja som sa vyzul, vytiahli sme pagáčiky, ktoré sme deň pred tým kúpili v Tescu a povedali sme si, že asi robíme niečo, čo ešte nikto pred tým. Žerieme pagáčiky zo slovenského Tesca na brehu mora na námestí San Marco. Pokŕmili sme holuby a pobrali sme sa ďalej.

Ale niečo sa už zmenilo. Už to nebolo také že “fíha, pozri aký balkón”, už to bolo také obkukané. Prešli sme sa pri brehu až ku kasárňam, tam sme sa zvrtli a pobrali sme sa domov, samozrejme inou cestou. Tu sme prvý krát zablúdili. Nami zvolená ulička končila kanálom. Len som sucho skonštatoval, že to patrí k Benátkam. Nohy nás už boleli, už sme toho mali akurát dosť. Zasa uličky, balkóniky, okenice, kostolíky … kanály ... už sme to obkukali. Ešte obchodný most a môžme ísť na hotel. Uličky, uličky a uličky. Naraz sme zablúdili. Jedna ulička končila vodou, druhá končila ako slepá, aj tretia, no nič, musíme sa vrátiť a nájsť iný východ.

Návrat

Prešli sme aj obchodný most a už sme boli blízko stanice. Nevedeli sme sa už dočkať. Zhodli sme sa, že sme videli asi akurát dosť. Sadli sme do vlaku a pobrali sa na hotel. Tam sme zbehli zasa na večeru. Chceli sme nejakú špecialitu, dostali sme 2 druhy cestovín, každý polovičku porcie. V počte pre každého 2 červené cestoviny a 3 zelené cestoviny. Samozrejme, na veľkom tanieri, za solídnych 8 EUR jedna porcia. Zjedli sme to samozrejme za chvíľku, tak sme dali ešte dezert panacotu pre manželku a výber pečiva s krémom. Toto nás chvalabohu zasýtilo a spokojný sme odišli na izbu.

Naplánovali sme si ďalší deň. Pôjdeme autom do Padova a Vicenzy.

Komentáre

zcdl napísal(a)…
juuuj no sem by som sa urcite vratila :) aj na tu panacotu .)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Benzín vs diesel

Už dlhší čas som sa zamýšľal nad tým, akú výhodu majú dieselové motory nad benzínovými motormi z pohľadu silových vlastností. Teda akú majú výhodu v ťahu, kedy musia preraďovať, aký má zmysel ťahať to až do vysokých otáčok. Očakával som, že benzínové motory budú na tom asi lepšie (samozrejme pri porovnaní motorov s približne rovnakým výkonom). Ako názornú ukážku som sa rozhodol vybrať si dva benzínové a dva dieselové motory z Ford Focusov. Benzínové motory sú zastúpené 2.0 Duratec HE (motor z môjho auta), 1.6 Ti-VCT (variabilné časovanie ventilov). Dieselové motory sú zastúpené 1.8 TDCI a 2.0 TDCI. Začal som teda najskôr teóriou. Hľadal som články zaoberajúce sa výkonom a prípadne porovnaním výkonov benzínových a dieselových motorov. Prvé, čo ma prekvapilo, bolo, že výkon sa počíta pomocou vzorca, do ktorého sa doplní nameraný krútiaci moment a otáčky motora v danom momente . Vždy som si myslel, že výkon aj krútiaci moment sú samostané veličiny. Hneď mi bolo jasné, že tým pádom sa najd

Taliansko 2012 - 9. deň - cesta Rím - Vieste

Nastal deň, kedy sa rozlúčime s Rímom a vyberieme sa ešte južnejšie, do Neapola a odtiaľ k Jadranskému moru do Vieste. Mali sme dosť cestovať autom s niekoľkými zastávkami (Napoli, Pompei, Candella). Privstali sme si preto, aby sme nemali zasa časový stres, posledné raňajky v Ríme, skontroloval som čelné sklo na aute, ktoré našťastie už ďalej nepráskalo, zaplatili sme, nahodili batožinu a vybrali sme sa na cestu. Cesta z Ríma Keďže bol pondelok ráno, očakával som trošku viac áut na cestách, čo sa však naplnilo len z časti. Od hotela sme sa vcelku svižne dostali až na obchvat, kde doprava zastavila vďaka zápche na vjazde do Ríma, na čo som po zopár minútach došiel a pokračovali sme na diaľnicu. Po ceste sme potrebovali natankovať, takže po asi hodine jazdy sme odbočili na benzínku Esso. Už z diaľky na nás mával jeden obsluhujúci, že nech zastanem na stojane úplne naľavo, čo som aj tak plánoval. Vystúpil som, otvoril nádrž, dal do nej hadicu a nič. Tak znova a nič, benzín nešiel, d

Taliansko 2012 - 6. deň - Rím (Vatikán)

Ráno sme sa zobudili klasicky dovolenkovo, čiže trocha neskôr, dali sme si klasicky raňajky (Zuzka si dala tentokrát late, čiže obyčajné spenené mlieko bez kávy, čo samozrejme nevypila) a pobrali sme sa do mesta. Tentokrát bol cieľom samotný Vatikán, mali sme už kúpené lístky do Vatikánskeho múzea. Išli sme zasa metrom, tentokrát sme prestupovali. Vystúpili sme na stanici neďaleko Vatikánu a dali sme si asi 15 minút pešo cez túto časť mesta. Bolo vidieť, že tu všetko žije z turistov. Po ulici nás oslovovali ľudia, sprievodcovia Vatikánskym múzeom. Dosť často boli otravní, snažili sa na seba upozorniť a liezlo to dosť na nervy. Ale také je to pri miestach s hromadou turistov. Námestie sv. Petra Ako prvý cieľ sme si zvolili Námestie sv. Petra a Baziliku sv. Petra. Keď sme sa konečne dostali na námestie, ohromil nás veľký počet ľudí, ktorí sa tu nachádzali. Ale zároveň aj samotné námestie, lemované stĺporadím a takisto majestátny vchod do baziliky. Zároveň sme si všimli aj niečo, čo