Preskočiť na hlavný obsah

Taliansko 2012 - 10. deň - Vieste


Zobudili sme sa do slnečného rána. Deň pred tým tu pršalo, ovšem teraz bola obloha modručká plná nevinných obláčikov. Ráno bolo len okolo 20 stupňov a predpoveď takisto vravela len o 24 stupňoch cez deň. Nie je to síce nič extra pre pobyt pri mori, znamenalo to zároveň, že do mora nepôjdeme. Nám to však akosi nechýbalo a nežnejšia polovička sa tešila na romantickú prechádzku po mestečku.

Dali sme si raňajky, ktoré boli vcelku bohaté, podľa manželky tie najlepšie, ktoré sme na dovolenke mali. Bolo to aj vďaka veľkému výberu ovocia a zeleniny. Ja som si dal klasicky pečivo s maslom, prosciuttom a syrom. Zobrali sme foťák, chytili sa za ruky a vybrali sme sa do mestečka, ktoré bolo od nás vzdialené asi jeden kilometer.

Vieste

Pláže, okolo ktorých sme prechádzali, boli úplne prázdne. Bolo veterno a chladno, takže nikto do vody nešiel. Stretnúť človeka bolo niečo výnimočné, pobrežie bolo úplne prázdne. A podobne to bolo aj v meste. Nikde nikto nebol, prázdne ulice. Až časom, keď sme si sadli na kávu, sa objavili aj turisti a domáci obyvatelia. Čo už, boli sme tu mimo sezóny, ale aspoň je tu kľud. Vybrali sme sa do starého mesta, do malebných uličiek, ktoré boli uzučké, auto sa tam určite nevmestilo. Kto vie ako si domov vozia veci typu chladnička.

Vybehli sme hore na kopec, kde bola pevnosť, Bohužiaľ, pevnosť ešte stále slúži armáde, takže sme si z hora len vychutnali nádherné výhľady na mesto a more. Zbehli sme potom ešte dole do mesta a sadli sme si na breh mora, ktorý bol lemovaný veľkými kameňmi. Tu sme si na chvíľku sadli a kochali sa výhľadom na mesto a na neďaleký maják. Potom sme ešte prešli na úplný koniec mesta, až ku kostolu a mali sme to už celé zmáknuté.

Večer na balkóne

Pobrali sme sa teda pomaly cez mesto späť na hotel. Keďže bolo chladno tak nám kúpanie odpadlo. Hľadali sme, ako strávime poobedie, keďže sme sem aj tak prišli oddychovať. Zuzka si vybrala poobedňajší spánok, ja som sa v neďalekom obchode rozhodol poobedie stráviť s flašou vína na balkóne. Skočili sme ešte na obed do blízkej reštaurácie a pobrali sme sa na hotel. Zuzka zaspala, ja som si otvoril vínko a popíjal. Po čase sa Zuzka zobudila a ja som už dopíjal posledný pohár vína. Vcelku ma to vzalo, takže večernú prechádzku sme z technických príčin zrušili. Radšej sme sa rozprávali na balkóne a plánovali našu ďalšiu cestu. Mali sme v pláne presun do San Marina cez Termoli a Anconu.

Ovšem zaznamenali sme aj ďalšiu informáciu, nie veľmi príjemnú. Oblasť okolo Bologne opäť zasiahlo zemetrasenie a tentokrát to už bolo cítiť aj v Bologni. Mne to v danom stave nerobilo žiadne vrásky na čele a s úsmevom som komentoval, že to nič nie je, že v Bologni nie sú žiadne škody. Ale Zuzka už bola dosť nervózna a navrhla, aby sme radšej túto zastávku vynechali. Ja som bol však v tom čase odvážny a ešte som si dával nádej, že toto mesto navštívime.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Benzín vs diesel

Už dlhší čas som sa zamýšľal nad tým, akú výhodu majú dieselové motory nad benzínovými motormi z pohľadu silových vlastností. Teda akú majú výhodu v ťahu, kedy musia preraďovať, aký má zmysel ťahať to až do vysokých otáčok. Očakával som, že benzínové motory budú na tom asi lepšie (samozrejme pri porovnaní motorov s približne rovnakým výkonom). Ako názornú ukážku som sa rozhodol vybrať si dva benzínové a dva dieselové motory z Ford Focusov. Benzínové motory sú zastúpené 2.0 Duratec HE (motor z môjho auta), 1.6 Ti-VCT (variabilné časovanie ventilov). Dieselové motory sú zastúpené 1.8 TDCI a 2.0 TDCI. Začal som teda najskôr teóriou. Hľadal som články zaoberajúce sa výkonom a prípadne porovnaním výkonov benzínových a dieselových motorov. Prvé, čo ma prekvapilo, bolo, že výkon sa počíta pomocou vzorca, do ktorého sa doplní nameraný krútiaci moment a otáčky motora v danom momente . Vždy som si myslel, že výkon aj krútiaci moment sú samostané veličiny. Hneď mi bolo jasné, že tým pádom sa najd

Taliansko 2012 - 9. deň - cesta Rím - Vieste

Nastal deň, kedy sa rozlúčime s Rímom a vyberieme sa ešte južnejšie, do Neapola a odtiaľ k Jadranskému moru do Vieste. Mali sme dosť cestovať autom s niekoľkými zastávkami (Napoli, Pompei, Candella). Privstali sme si preto, aby sme nemali zasa časový stres, posledné raňajky v Ríme, skontroloval som čelné sklo na aute, ktoré našťastie už ďalej nepráskalo, zaplatili sme, nahodili batožinu a vybrali sme sa na cestu. Cesta z Ríma Keďže bol pondelok ráno, očakával som trošku viac áut na cestách, čo sa však naplnilo len z časti. Od hotela sme sa vcelku svižne dostali až na obchvat, kde doprava zastavila vďaka zápche na vjazde do Ríma, na čo som po zopár minútach došiel a pokračovali sme na diaľnicu. Po ceste sme potrebovali natankovať, takže po asi hodine jazdy sme odbočili na benzínku Esso. Už z diaľky na nás mával jeden obsluhujúci, že nech zastanem na stojane úplne naľavo, čo som aj tak plánoval. Vystúpil som, otvoril nádrž, dal do nej hadicu a nič. Tak znova a nič, benzín nešiel, d

Taliansko 2012 - 3. deň - autom Padova a Vicenza

Ráno sme sa s kľudom zobudili, dali sme si sýte raňajky a vybrali sme sa na krátky výletík do neďalekého Padova a za ním Vicenzy. Prvý šok prišiel hneď pri aute. Pamätáte sa na náraz kameňa za Kitsee ? Tak vybral si svoju daň. Auto počas prechádzajúceho dňa bolo celý deň na slnku, prehrialo sa a sklo prasklo. Takže hneď od rána smola, ale snažili sme sa to hodiť za hlavu, veď sme predsa na dovolenke. Cesta autom Navigácia nastavená smer Padova. Vzdialenosť 25 km, za chvíľku sme tam. Aj keď sa mi nezdal odhadovaný čas 40 minút. V duchu som si vravel: to akože 25 km za 40 minút ? To je blbosť, to by bol priemer menej ako 50 km/h. To bude nejaká chyba navigácie. Bohužiaľ, nebola to chyba navigácie, to boli reálne čísla. Cesta do Padova bola v podstate jedna veľká dedina. Neustále semafóry, križovatky, domy, prechody...nebolo to husto osídlené, ale rýchlosť bola povolená maximálne tak na 70 km/h. Toto bola hlavná brzda. Popri tom, navigácia, lepšie povedané GPS modul, začal blbnúť.