Preskočiť na hlavný obsah

Taliansko 2012 - Prípravy na dovolenku


Ešte sme ani nevyrazili a už začali prvé problémy. 2 týždne pred odjazdom začalo na mojom Pomarančovi niečo pukať z oblasti pravého predného kolesa. Bol to homokinetický kĺb na pravej poloosi. Zohnala sa nová poloos a vo štvrtok pred odjazdom sa namontovala na auto. Auto vyzeralo byť pripravené.

Medzitým sa už rozbehli iné prípravy. Tričká, spodné prádlo na 14 dní, oblečenie, dáždniky a podobne. Medzi iným aj samozrejme obuv. Kúpil som si nové tenisky, prvé 2 dni boli fajn, potom však sa prevalila podrážka a boli nepoužiteľné. Toto sa mi stalo týždeň pred odchodom. Musel som teda ísť kúpiť ďalšie. O tom, že nájsť pre mňa obuv je Kocúrkovo, o tom radšej inde. Takže na výbery obuvi som strávil niekoľko hodín. Nakoniec som si vybral nové tenisky, tentokrát s nízkou podrážkou. Zdalo sa, že som pripravený.

Ale problémy ešte neskončili. Vo štvrtok pri výmene poloosi som bol upozornený, že moje brzdové doštičky na prednej náprave sú K.O. Takže v piatok som rýchlo v DECAMe objednával doštičky, v piatok poobede som si bol pre ne a v sobotu som ich doma rýchlo vymenil. Síce zasa s malými problémami, ale podarilo sa. Auto zasa brzdilo tak, ako by malo.

Večer sme sa pobalili, zbehol som ešte na benzínku, natankoval plnú, kúpil rakúsku dialničnú známku a bol som pripravený. Stačilo sa ráno zobudiť, rozlúčiť sa s mačkami a vyraziť na cestu.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Benzín vs diesel

Už dlhší čas som sa zamýšľal nad tým, akú výhodu majú dieselové motory nad benzínovými motormi z pohľadu silových vlastností. Teda akú majú výhodu v ťahu, kedy musia preraďovať, aký má zmysel ťahať to až do vysokých otáčok. Očakával som, že benzínové motory budú na tom asi lepšie (samozrejme pri porovnaní motorov s približne rovnakým výkonom). Ako názornú ukážku som sa rozhodol vybrať si dva benzínové a dva dieselové motory z Ford Focusov. Benzínové motory sú zastúpené 2.0 Duratec HE (motor z môjho auta), 1.6 Ti-VCT (variabilné časovanie ventilov). Dieselové motory sú zastúpené 1.8 TDCI a 2.0 TDCI. Začal som teda najskôr teóriou. Hľadal som články zaoberajúce sa výkonom a prípadne porovnaním výkonov benzínových a dieselových motorov. Prvé, čo ma prekvapilo, bolo, že výkon sa počíta pomocou vzorca, do ktorého sa doplní nameraný krútiaci moment a otáčky motora v danom momente . Vždy som si myslel, že výkon aj krútiaci moment sú samostané veličiny. Hneď mi bolo jasné, že tým pádom sa najd

Taliansko 2012 - 9. deň - cesta Rím - Vieste

Nastal deň, kedy sa rozlúčime s Rímom a vyberieme sa ešte južnejšie, do Neapola a odtiaľ k Jadranskému moru do Vieste. Mali sme dosť cestovať autom s niekoľkými zastávkami (Napoli, Pompei, Candella). Privstali sme si preto, aby sme nemali zasa časový stres, posledné raňajky v Ríme, skontroloval som čelné sklo na aute, ktoré našťastie už ďalej nepráskalo, zaplatili sme, nahodili batožinu a vybrali sme sa na cestu. Cesta z Ríma Keďže bol pondelok ráno, očakával som trošku viac áut na cestách, čo sa však naplnilo len z časti. Od hotela sme sa vcelku svižne dostali až na obchvat, kde doprava zastavila vďaka zápche na vjazde do Ríma, na čo som po zopár minútach došiel a pokračovali sme na diaľnicu. Po ceste sme potrebovali natankovať, takže po asi hodine jazdy sme odbočili na benzínku Esso. Už z diaľky na nás mával jeden obsluhujúci, že nech zastanem na stojane úplne naľavo, čo som aj tak plánoval. Vystúpil som, otvoril nádrž, dal do nej hadicu a nič. Tak znova a nič, benzín nešiel, d

Taliansko 2012 - 6. deň - Rím (Vatikán)

Ráno sme sa zobudili klasicky dovolenkovo, čiže trocha neskôr, dali sme si klasicky raňajky (Zuzka si dala tentokrát late, čiže obyčajné spenené mlieko bez kávy, čo samozrejme nevypila) a pobrali sme sa do mesta. Tentokrát bol cieľom samotný Vatikán, mali sme už kúpené lístky do Vatikánskeho múzea. Išli sme zasa metrom, tentokrát sme prestupovali. Vystúpili sme na stanici neďaleko Vatikánu a dali sme si asi 15 minút pešo cez túto časť mesta. Bolo vidieť, že tu všetko žije z turistov. Po ulici nás oslovovali ľudia, sprievodcovia Vatikánskym múzeom. Dosť často boli otravní, snažili sa na seba upozorniť a liezlo to dosť na nervy. Ale také je to pri miestach s hromadou turistov. Námestie sv. Petra Ako prvý cieľ sme si zvolili Námestie sv. Petra a Baziliku sv. Petra. Keď sme sa konečne dostali na námestie, ohromil nás veľký počet ľudí, ktorí sa tu nachádzali. Ale zároveň aj samotné námestie, lemované stĺporadím a takisto majestátny vchod do baziliky. Zároveň sme si všimli aj niečo, čo