Preskočiť na hlavný obsah

Taliansko 2012 - ako to celé začalo


Budem písať o našej spoločnej dovolenke snov, o zážtkoch, ktoré sme na nej zažili, o radostiach, starostiach, prekvapeniach aj sklamaniach. Budú to naš memoáre, spomienky, na ktoré nechceme zabudnúť.

Celé to vzniklo už dávno, pred viac ako dvoma rokmi. Kúpu ST sprevádzal aj potrebný súhlas manželky. A takto aj vznikla podmienka návštevy troch veľkých miest: Londýn, Rím a Paríž. Londýn sme absolvovali pred skoro 2 rokmi, nasledoval Rím.

Takto vôbec vznikol nápad ísť na dovolenku do Talianska, presnejšie do Ríma, a následne to spojiť s prehliadkou pamätihodností po celom Taliansku. Po niekoľkých dňoch študovania wikipédii a máp vznikol predbežný plán. 14 dní dovolenky, hlavné ciele Benátky, Rím, Vieste a San Marino.
Nasledovalo presnejšie plánovanie. Podmienka bola, aby sme príliš necestovali. Čiže zastávka každé 2 hodiny. A tak vznikol finálny plán cesty aj so zastávkami.

1. deň - cesta BA - Benátky, zastávky San Daniele del Friuli a Treviso
2. deň - vlakom do Benátok, celý deň tam, vlakom naspäť
3. deň - autom Padova a Vicenza.
4. deň - cesta Benátky - Rím, zastávky Florencia, San Gimignano a Singalonga.
5. deň - Rím (centrum)
6. deň - Rím (Vatikán)
7. deň - Rím (starý Rím)
8. deň - Rím (Bazilika sv. Petra a severné mesto)
9. deň - cesta Rím - Vieste, zastávky Neapol a Pompeje
10. deň - Vieste
11. deň - cesta Vieste - San Marino, zastávky Termoli a Ancona
12. deň - San Marino
13. deň - cesta San Marino - Trieste, zastávka Bologna
14. deň - cesta Trieste - Bratislava

Navrhli sme si odísť v nedeľu, aby sme sa v sobotu vedeli poriadne pripraviť, a vrátiť sa v sobotu, aby sme mali deň na regeneráciu. Celková naplánovaná cesta mala dĺžku 3200 km, rezervácie hotelov, náklady na základné stravovanie, benzín a mýto boli vo výške 2000 EUR.

Takýto bol plán, ako to dopadlo, dozviete sa v pokračovaniach.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Benzín vs diesel

Už dlhší čas som sa zamýšľal nad tým, akú výhodu majú dieselové motory nad benzínovými motormi z pohľadu silových vlastností. Teda akú majú výhodu v ťahu, kedy musia preraďovať, aký má zmysel ťahať to až do vysokých otáčok. Očakával som, že benzínové motory budú na tom asi lepšie (samozrejme pri porovnaní motorov s približne rovnakým výkonom). Ako názornú ukážku som sa rozhodol vybrať si dva benzínové a dva dieselové motory z Ford Focusov. Benzínové motory sú zastúpené 2.0 Duratec HE (motor z môjho auta), 1.6 Ti-VCT (variabilné časovanie ventilov). Dieselové motory sú zastúpené 1.8 TDCI a 2.0 TDCI. Začal som teda najskôr teóriou. Hľadal som články zaoberajúce sa výkonom a prípadne porovnaním výkonov benzínových a dieselových motorov. Prvé, čo ma prekvapilo, bolo, že výkon sa počíta pomocou vzorca, do ktorého sa doplní nameraný krútiaci moment a otáčky motora v danom momente . Vždy som si myslel, že výkon aj krútiaci moment sú samostané veličiny. Hneď mi bolo jasné, že tým pádom sa najd

Taliansko 2012 - 9. deň - cesta Rím - Vieste

Nastal deň, kedy sa rozlúčime s Rímom a vyberieme sa ešte južnejšie, do Neapola a odtiaľ k Jadranskému moru do Vieste. Mali sme dosť cestovať autom s niekoľkými zastávkami (Napoli, Pompei, Candella). Privstali sme si preto, aby sme nemali zasa časový stres, posledné raňajky v Ríme, skontroloval som čelné sklo na aute, ktoré našťastie už ďalej nepráskalo, zaplatili sme, nahodili batožinu a vybrali sme sa na cestu. Cesta z Ríma Keďže bol pondelok ráno, očakával som trošku viac áut na cestách, čo sa však naplnilo len z časti. Od hotela sme sa vcelku svižne dostali až na obchvat, kde doprava zastavila vďaka zápche na vjazde do Ríma, na čo som po zopár minútach došiel a pokračovali sme na diaľnicu. Po ceste sme potrebovali natankovať, takže po asi hodine jazdy sme odbočili na benzínku Esso. Už z diaľky na nás mával jeden obsluhujúci, že nech zastanem na stojane úplne naľavo, čo som aj tak plánoval. Vystúpil som, otvoril nádrž, dal do nej hadicu a nič. Tak znova a nič, benzín nešiel, d

Taliansko 2012 - 6. deň - Rím (Vatikán)

Ráno sme sa zobudili klasicky dovolenkovo, čiže trocha neskôr, dali sme si klasicky raňajky (Zuzka si dala tentokrát late, čiže obyčajné spenené mlieko bez kávy, čo samozrejme nevypila) a pobrali sme sa do mesta. Tentokrát bol cieľom samotný Vatikán, mali sme už kúpené lístky do Vatikánskeho múzea. Išli sme zasa metrom, tentokrát sme prestupovali. Vystúpili sme na stanici neďaleko Vatikánu a dali sme si asi 15 minút pešo cez túto časť mesta. Bolo vidieť, že tu všetko žije z turistov. Po ulici nás oslovovali ľudia, sprievodcovia Vatikánskym múzeom. Dosť často boli otravní, snažili sa na seba upozorniť a liezlo to dosť na nervy. Ale také je to pri miestach s hromadou turistov. Námestie sv. Petra Ako prvý cieľ sme si zvolili Námestie sv. Petra a Baziliku sv. Petra. Keď sme sa konečne dostali na námestie, ohromil nás veľký počet ľudí, ktorí sa tu nachádzali. Ale zároveň aj samotné námestie, lemované stĺporadím a takisto majestátny vchod do baziliky. Zároveň sme si všimli aj niečo, čo