Preskočiť na hlavný obsah

Taliansko 2012 - ako to celé začalo


Budem písať o našej spoločnej dovolenke snov, o zážtkoch, ktoré sme na nej zažili, o radostiach, starostiach, prekvapeniach aj sklamaniach. Budú to naš memoáre, spomienky, na ktoré nechceme zabudnúť.

Celé to vzniklo už dávno, pred viac ako dvoma rokmi. Kúpu ST sprevádzal aj potrebný súhlas manželky. A takto aj vznikla podmienka návštevy troch veľkých miest: Londýn, Rím a Paríž. Londýn sme absolvovali pred skoro 2 rokmi, nasledoval Rím.

Takto vôbec vznikol nápad ísť na dovolenku do Talianska, presnejšie do Ríma, a následne to spojiť s prehliadkou pamätihodností po celom Taliansku. Po niekoľkých dňoch študovania wikipédii a máp vznikol predbežný plán. 14 dní dovolenky, hlavné ciele Benátky, Rím, Vieste a San Marino.
Nasledovalo presnejšie plánovanie. Podmienka bola, aby sme príliš necestovali. Čiže zastávka každé 2 hodiny. A tak vznikol finálny plán cesty aj so zastávkami.

1. deň - cesta BA - Benátky, zastávky San Daniele del Friuli a Treviso
2. deň - vlakom do Benátok, celý deň tam, vlakom naspäť
3. deň - autom Padova a Vicenza.
4. deň - cesta Benátky - Rím, zastávky Florencia, San Gimignano a Singalonga.
5. deň - Rím (centrum)
6. deň - Rím (Vatikán)
7. deň - Rím (starý Rím)
8. deň - Rím (Bazilika sv. Petra a severné mesto)
9. deň - cesta Rím - Vieste, zastávky Neapol a Pompeje
10. deň - Vieste
11. deň - cesta Vieste - San Marino, zastávky Termoli a Ancona
12. deň - San Marino
13. deň - cesta San Marino - Trieste, zastávka Bologna
14. deň - cesta Trieste - Bratislava

Navrhli sme si odísť v nedeľu, aby sme sa v sobotu vedeli poriadne pripraviť, a vrátiť sa v sobotu, aby sme mali deň na regeneráciu. Celková naplánovaná cesta mala dĺžku 3200 km, rezervácie hotelov, náklady na základné stravovanie, benzín a mýto boli vo výške 2000 EUR.

Takýto bol plán, ako to dopadlo, dozviete sa v pokračovaniach.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Demokracia je pliaga ľudstva

Nie, nešibe mi. Vážne si to myslím. Demokracia je vec, ktorá nám viac škodí, ako pomáha. To je môj úsudok, ktorý sa formoval veľmi dlho. Čo je to demokracia? V súčasnosti je to forma, ako sa dostať k moci. Spôsob, ako sa politici dostanú ku korytu. Zneužijú princípy demokracie a spravia sa vládcami krajiny. Základom demokracie je pekná myšlienka. Všetci sme si rovní a všetci rozhodujeme. Názor väčšiny je ten víťazný. Pekná myšlienka, nie? Má to však jeden problém. Táto myšlienka je založená na tom, že voliči spĺňajú aspoň základné morálne predpoklady: ľudia sú vzdelaní a rozumní ľudia rozhodujú slobodne a zodpovedne ľudia nie sú ovplyvniteľní ľudia rozpoznajú falošné sľuby A v čom je problém? Že väčšina ľudí toto nespĺňa. Nerozumejú, nie sú vzdelaní. Nie sú zodpovední, často volia na základe vernosti. Sú ľahko ovplyvniteľní. A veria aj sľubom, o ktorých vedia, že sa nenaplnia. A čo to znamená? Že rozhoduje väčšina. Demokraticky rozhoduje väčšina. A to tá časť vol...

Benzín vs diesel

Už dlhší čas som sa zamýšľal nad tým, akú výhodu majú dieselové motory nad benzínovými motormi z pohľadu silových vlastností. Teda akú majú výhodu v ťahu, kedy musia preraďovať, aký má zmysel ťahať to až do vysokých otáčok. Očakával som, že benzínové motory budú na tom asi lepšie (samozrejme pri porovnaní motorov s približne rovnakým výkonom). Ako názornú ukážku som sa rozhodol vybrať si dva benzínové a dva dieselové motory z Ford Focusov. Benzínové motory sú zastúpené 2.0 Duratec HE (motor z môjho auta), 1.6 Ti-VCT (variabilné časovanie ventilov). Dieselové motory sú zastúpené 1.8 TDCI a 2.0 TDCI. Začal som teda najskôr teóriou. Hľadal som články zaoberajúce sa výkonom a prípadne porovnaním výkonov benzínových a dieselových motorov. Prvé, čo ma prekvapilo, bolo, že výkon sa počíta pomocou vzorca, do ktorého sa doplní nameraný krútiaci moment a otáčky motora v danom momente . Vždy som si myslel, že výkon aj krútiaci moment sú samostané veličiny. Hneď mi bolo jasné, že tým pádom sa najd...

Taliansko 2012 - 8. deň - Rím (Bazilika sv. Petra a severné mesto)

Ráno sme sa opäť pokúsili vybabrať s davmi ľudí, taký bol aspoň plán. Dali sme si narýchlo raňajky a hybaj na metro. V ten deň bola nedeľa, čiže nečakali sme žiadny nápor ľudí v dopravných prostriedkoch. Aj tak bolo, metro bolo v podstate prázdne. Na stanici Termini sme prestúpili na druhú linku smerom do Vatikánu a na nám už známej stanici Ottaviano sme vystúpili. Parádne bolo, že nás už neotravovali pochybný sprievodcovia Vatikánskym múzeom, takže sme sa vybrali poloprázdnymi ulicami smerom na Námestie sv. Petra. Boli sme plní očakávania, či nám náš plán vyjde. Akonáhle sme bol na námestí, bol nám jasné, že plán vyšiel do poslednej bodky. Nejakí ľudia tu boli, ale s kľudom to môžme označiť za prázdne námestie. Rýchlo sme si ešte spravili fotografie prázdneho námestia a vybrali sme sa do baziliky. Bazilika sv. Petra Tu sme vôbec nemuseli čakať. Prišli sme na miesto pred 9:00 a oplatilo sa. Okrem zopár ľudí stojacich pred skenerom sme vôbec nečakali v rade. Plynulo sme prešl...