Preskočiť na hlavný obsah

Taliansko 2012 - 14. deň - cesta Trieste - Bratislava


Noc bola vcelku pokojná na to, že vedľa nás bola hlučná cesta. Takže sme sa vcelku dobre vyspali. Ráno klasické zbalenie, raňajky, zaplatenie. Išli sme sa ešte rozlúčiť s morom, to bolo naposledy, čo sme more videli. Sadli sme do auta a pokračovali sme cez Slovinsko domov.

Navigácia sa však opäť začala strácať v uličkách a hnala nás na akési dosť rozpadnuté cesty, takže prišlo znova rozhodnutie ísť podľa inštinktu a aj navigácia to o chvíľku pochopila. Vychádzali sme na kopec za Trieste smerom na Slovinsko. Tu sme ešte mali možnosť vidieť niekoľko pekných pohľadov na pekné pobrežie a onedlho sme už boli na Slovinských hraniciach, kde sme si rýchlo kúpili dialničnú známku a pokračovali sme smerom domov.

Cesta ubiehala vcelku rýchlo, asi aj preto, že to už nebola rovina ako v Taliansku, ale sme prechádzali kopcami. Tu sme videli aj prvú a jedinú dopravnú nehodu na celej dovolenke. A fakt, že to už bolo mimo Talianska a v Taliansku sme žiadnu nehodu nevideli, bol prekvapujúci. Aj napriek tomu, ako Taliani jazdia, tak sa nič nestalo.

Zastavili sme sa ešte na benzínke, kde sme tankovali najlacnejší benzín, lacnejší ako u nás či v Rakúsku. Doplnili sme si zásoby vody a ponáhľali sme sa domov. Už sme tam chceli byť čo najskôr. Onedlho sme dorazili na Rakúske hranice, kde sme znova kupovali dialničnú známku a čakali sme na Graz, kde by sme mali pokračovať smerom na Viedeň. A aj časom prišla smerová tabuľa Viedeň - Bratislava, ale navigácia ukazovala že až o 4 kilometre máme odbočiť. A keď po 4 kilometroch navigácia stále ukazovala, že mám odbočiť po 4 kilometroch, bolo mi jasné, že sa zasekol mobil. Takže rýchly reštart a medzitým blúdenie po okrajových cestách v Grazi. Po čase sa konečne navigácia dala dokopy a už ukazovala cestu. Stratili sme nejaký čas, ale to nám už nevadilo. Tešili sme sa na naše mačky a našu posteľ.

Cesta ubiehala rýchlo, ale zároveň pomaly. Onedlho ešte pred Viedňou sme odbočili z diaľnice a už sme cítili, že náš cieľ sa blíži. Prešli sme popri jazere, Parndorfe a už sme v diaľke videli Bratislavský hrad. Konečne sme dorazili domov.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Demokracia je pliaga ľudstva

Nie, nešibe mi. Vážne si to myslím. Demokracia je vec, ktorá nám viac škodí, ako pomáha. To je môj úsudok, ktorý sa formoval veľmi dlho. Čo je to demokracia? V súčasnosti je to forma, ako sa dostať k moci. Spôsob, ako sa politici dostanú ku korytu. Zneužijú princípy demokracie a spravia sa vládcami krajiny. Základom demokracie je pekná myšlienka. Všetci sme si rovní a všetci rozhodujeme. Názor väčšiny je ten víťazný. Pekná myšlienka, nie? Má to však jeden problém. Táto myšlienka je založená na tom, že voliči spĺňajú aspoň základné morálne predpoklady: ľudia sú vzdelaní a rozumní ľudia rozhodujú slobodne a zodpovedne ľudia nie sú ovplyvniteľní ľudia rozpoznajú falošné sľuby A v čom je problém? Že väčšina ľudí toto nespĺňa. Nerozumejú, nie sú vzdelaní. Nie sú zodpovední, často volia na základe vernosti. Sú ľahko ovplyvniteľní. A veria aj sľubom, o ktorých vedia, že sa nenaplnia. A čo to znamená? Že rozhoduje väčšina. Demokraticky rozhoduje väčšina. A to tá časť vol...

Benzín vs diesel

Už dlhší čas som sa zamýšľal nad tým, akú výhodu majú dieselové motory nad benzínovými motormi z pohľadu silových vlastností. Teda akú majú výhodu v ťahu, kedy musia preraďovať, aký má zmysel ťahať to až do vysokých otáčok. Očakával som, že benzínové motory budú na tom asi lepšie (samozrejme pri porovnaní motorov s približne rovnakým výkonom). Ako názornú ukážku som sa rozhodol vybrať si dva benzínové a dva dieselové motory z Ford Focusov. Benzínové motory sú zastúpené 2.0 Duratec HE (motor z môjho auta), 1.6 Ti-VCT (variabilné časovanie ventilov). Dieselové motory sú zastúpené 1.8 TDCI a 2.0 TDCI. Začal som teda najskôr teóriou. Hľadal som články zaoberajúce sa výkonom a prípadne porovnaním výkonov benzínových a dieselových motorov. Prvé, čo ma prekvapilo, bolo, že výkon sa počíta pomocou vzorca, do ktorého sa doplní nameraný krútiaci moment a otáčky motora v danom momente . Vždy som si myslel, že výkon aj krútiaci moment sú samostané veličiny. Hneď mi bolo jasné, že tým pádom sa najd...

Taliansko 2012 - 8. deň - Rím (Bazilika sv. Petra a severné mesto)

Ráno sme sa opäť pokúsili vybabrať s davmi ľudí, taký bol aspoň plán. Dali sme si narýchlo raňajky a hybaj na metro. V ten deň bola nedeľa, čiže nečakali sme žiadny nápor ľudí v dopravných prostriedkoch. Aj tak bolo, metro bolo v podstate prázdne. Na stanici Termini sme prestúpili na druhú linku smerom do Vatikánu a na nám už známej stanici Ottaviano sme vystúpili. Parádne bolo, že nás už neotravovali pochybný sprievodcovia Vatikánskym múzeom, takže sme sa vybrali poloprázdnymi ulicami smerom na Námestie sv. Petra. Boli sme plní očakávania, či nám náš plán vyjde. Akonáhle sme bol na námestí, bol nám jasné, že plán vyšiel do poslednej bodky. Nejakí ľudia tu boli, ale s kľudom to môžme označiť za prázdne námestie. Rýchlo sme si ešte spravili fotografie prázdneho námestia a vybrali sme sa do baziliky. Bazilika sv. Petra Tu sme vôbec nemuseli čakať. Prišli sme na miesto pred 9:00 a oplatilo sa. Okrem zopár ľudí stojacich pred skenerom sme vôbec nečakali v rade. Plynulo sme prešl...